Bewegen

Volledig overzicht van Bewegen

Bewegen

Bewegen is gezond! Het houdt niet alleen je lichaam en geest vitaal, maar het zorgt er ook voor dat jouw spieren en botten soepel en sterk blijven.

Beweging

Om fit te blijven is het goed om minimaal een half uur per dag te bewegen. Nu denk je misschien direct aan intensief sporten, maar dat is helemaal niet nodig. Een half uurtje tuinieren, de hond uitlaten of een boodschap op de fiets doen telt ook mee als beweging. Het belangrijkste is dat je het soort beweging kiest die qua belasting passend is bij jouw lichaam. Of dit nu hardlopen of ’s avonds een korte wandeling is, elke beweging is meegenomen om fit te blijven.

Ondersteuning

Door bewust bezig te zijn met jouw gezondheid kun je tot op hoge leeftijd profiteren van een vitaal lichaam. Binnen het Vitalize assortiment vind je meerdere supplementen die jou hierbij kunnen helpen zoals:

✓ Vitamine D voor het behoud van sterke botten
✓ Magnesium voor ondersteuning van een normale spierwerking
✓ Groenlipmossel voor soepele gewrichten¹
✓ Calcium voor de instandhouding van normale botten

Bekijk ook de supplementen met glucosamine.

¹Gezondheidsclaims in afwachting van Europese toelating

Sporters

Om fit te blijven is het goed om minimaal een half uur per dag te bewegen. Nu denk je misschien direct aan intensief sporten, maar dat is helemaal niet nodig. Een half uurtje tuinieren, de hond uitlaten of een boodschap op de fiets doen telt ook mee als beweging. Het belangrijkste is dat je het soort beweging kiest die qua belasting passend is bij jouw lichaam. Of dit nu hardlopen of ’s avonds een korte wandeling is, elke beweging is meegenomen om fit te blijven.

Blijf krachtig

Het verlies van spierkracht en spiermassa is één van de gevolgen van het ouder worden. Om spierkracht en spiermassa te behouden is het belangrijk om iedere dag te bewegen en voldoende eiwitten binnen te krijgen. Je vindt eiwitten onder andere terug in eieren, vlees en peulvruchten. Maar ook groenten zoals broccoli en spruiten bevatten eiwitten. Naast eiwitrijke voeding is ook een eiwitshake een prima alternatief om de dagelijks aanbevolen portie eiwitten binnen te krijgen.