Nachtrust & Stress

Volledig overzicht van Nachtrust & Stress

Nachtrust

Dat slapen goed voor je is, daar bestaat geen twijfel over. In de nachtelijke uurtjes herstelt jouw lichaam van alle inspanningen van de voorafgaande dag. Niet alleen begin je de nieuwe dag fit als je voldoende hebt geslapen. Het levert ook voordelen op voor jouw gezondheid.

Wist je dat nachtrust een belangrijke pijler is voor het immuunsysteem. Om jouw weerstand optimaal te ondersteunen is naast gezonde voeding en voldoende bewegen ook genoeg slapen essentieel.

Hoeveel slaap je per nacht nodig hebt is voor iedereen verschillend. Heb je een gezond slaapritme, dan slaap je gemiddeld zo’n 6 tot 8 uur per nacht. Niet voor iedereen is dit vanzelfsprekend. Heb je moeite met in slaap vallen? Dan kan het zijn dat jouw slaap-waakritme verstoord is.

Om weer in een goede slaapmodus te komen is het belangrijk om te kijken naar jouw slaaproutine. Sport je vaak laat in de avond of drink je veel cafeïnerijke drankjes in de avond dan kan dit een negatieve invloed hebben. Onderstaande tips helpen jou om weer in een goed slaaproutine te komen.

3 Tips om het maximale uit de nacht te halen:

1) Volg je eigen ritme. Ga zoveel mogelijk op dezelfde tijd naar bed en sta rond dezelfde tijd op.

2) Bouw de dag rustig af door bijvoorbeeld een boek te lezen, een warm bad te nemen of met ontspanningsoefeningen. Of doe gewoon even niets.

3) Zorg voor een fijne slaapomgeving door je slaapkamer koel en donker te houden. Ook heerlijk zacht beddengoed en een goed matras dragen bij aan jouw nachtrust.

Wil je extra ondersteuning in de nacht? Denk dan aan supplementen zoals Vitalize Melatonine Puur en Vitalize Slaap Comfort.



Stress

Iedereen heeft weleens stress. Dit hoeft niet altijd slecht voor je te zijn. Een portie gezonde stress is zelfs goed voor je. Het zorgt ervoor dat je focus houdt en beter gaat presteren.

Als je stress ervaart als een constante spanning, dan is het zaak om hier mee aan de slag te gaan. Zorg in deze tijd extra goed voor jezelf door gezond te eten, voldoende te slapen en vooral door rust te creëren.

Ook supplementen kunnen jou in deze tijd op een natuurlijke manier ondersteunen. Zo zijn de kruiden Ashwagandha en zwarte knoflook ontspannend en rustgevend¹ en dragen B-vitamines bij aan de geestelijke veerkracht. Je vindt deze uiteraard terug in het Vitalize assortiment.

¹ Gezondheidsclaim in afwachting van Europese toelating.